W koszyku produktów: 0 Wartość netto: 0.00 PLN Przejdź do koszyka
Logowanie
Zamówienia
Rejestracja
Wszystkie części
do silników Perkins
zobacz również: DeutzSklep online

Montaż pierścieni tłokowych podczas remontu silnika Perkins

Często spotykanym błędem montażowym jest niepoprawny montaż pierścieni tłokowych na tłok. Prezentowany film przedstawia jak należy się obchodzić z pierścieniami podczas montażu oraz jak poprawnie ustawić zamki pierścieni tłokowych. Poprawnie wykonanie tych czynności zapewnia właściwe uszczelnienie komory spalania, brak problemów z kompresją w cylindrze oraz poprawną pracę silnika. 

 

Niepoprawny montaż pierścieni tłokowych - problemy i skutki

Spotykamy się z tym problemem przy silnikach naprawianych własnymi siłami przez użytkowników maszyn lub osoby bez doświadczenia i wiedzy. Niestety takie błędy zdarzają się również bardziej doświadczonym mechanikom. Najczęstszym problemem jest brak specjalstycznych szczypiec montażowych pierścieni na tłok, przez co ulegają pęknięciu same pierścienie. Jest o tyle "dobry" moment, że takie uszkodzenie wychwycimy przed zainstalowaniem tłoka z pierścieniami w cylindrze.

O wiele poważniejszy problem może spotkać użytkownika, jeśli nie posiada specjalistycznej opaski montażowej do wsadzania tłoków z pierścieniami do cylindra. Tutaj zdecydowanie częściej zdarzają się pięknięcia pierścieni tłokowych tuż po próbie montażu w cylindrze, czego już nie widać gdy tłok znajdzie się w silniku. Dodatkowo dochodzi do porysowania powierzchni tłoka, cylindra i bardzo poważnego uszkodzenia silnika. Przy tak nieprofesjonalnie przeprowadzonej naprawie, uzyskany efekt jest zupełnie odmienny od zamierzonego. Zawsze warto się wyposażyć we wszelkie dostępne szczypce montażowe pierścieni tłokowych oraz opaski do montażu tłoka z pierścieniami w cylindrze, uwzględniają średnicę tłoka przy doborze opaski.